Efter grundige overvejelser takkede iværksætter Louise Holm ja til et partnerskab med Mia Wagner og Freeway mod et bud på 1,4 millioner kroner.
50 procent.
Så stor en del af virksomheden SalesStyling valgte iværksætteren Louise Holm at afgive til investor Mia Wagner, da hun torsdag aften var for ’Løverne’ i det populære DR-program ”Løvens Hule”.
Iværksætteren gik ellers ind i ’løvehulen’ med et ønske om at afgive 10 procent af virksomheden, der har specialiseret sig i at levere salgsstylinger, hvor et professionelt stylingteam indretter og fotostyler boligen, så den kan vise sig fra sin bedste side i salgsmaterialet og blive solgt hurtigere. Møblerne kan også lejes, så boligen er fremvisningsparat, og så kan man også få hjælp til indretning af sit hjem uden salg for øje.
Derfor satte det skarpe modbud også gang i overvejelserne.
”Jeg var først og fremmest virkelig glad for, at Mia Wagner også kunne se det store potentiale i SalesStyling, og at hun er enig i, at tomme huse bare ikke sælger. Nogle vil måske mene, at 50 procent er meget at afgive. Det er det også, men jeg kunne fornemme, hvor meget jeg ville få igen,” siger stifter og direktør i SalesStyling Louise Holm.
Mia Wagner blev under optagelserne hurtigt betaget af Louise Holms evne til at skabe vækst, og hun kunne med det samme se iværksætteren som en del af Freeway-familien.
I programmet kalder hun således SalesStyling for en klassisk Freeway-case. Koncernen, der står bag blandt andet Dating.dk, Plusbog.dk og Roomservice.dk, er nemlig blandt andet kendt for dens evne til at støtte iværksættere, der har fået skabt så store successer, at de har brug for hjælp til at tage det næste skridt.
”Louise er utrolig god til sælge. Hun har en rigtig fin bundlinje på trods af, SalesStyling kun har været i gang i tre år. Det viser, at hun har en stærk evne til at udvikle sin forretning. Nu har hun brug for lidt ekstra hjælp og opbakning til at få den skaleret. Den hjælp, ved jeg, vi hos Freeway kan give,” siger koncerndirektør i Freeway Mia Wagner.
Har rykket SalesStyling til et nyt niveau
Louise Holm havde forinden optagelserne gjort sin research og vidste, at hun ville få meget ud af at blive en del af Freeway-koncernen.
Og hun er ikke blevet skuffet: At afgive den store ejerandel var prisen værd.
”Jeg har allerede mærket en enorm opbakning fra Freeway. Koncernledelsen har bakket mig op under møder, de har hjulpet mig med at udvikle og designe en ny online platform, vi har arbejdet med forretningsstrategien og meget mere. Jeg kan virkelig mærke, at de går ind i det med masser af kræfter. Sammen har vi allerede rykket SalesStyling til et nyt niveau,” siger Louise Holm.
For at få 50 procent af den hastigt voksende virksomhed måtte investor Mia Wagner betale 1,4 millioner kroner. Det er det største bud fra Freeway-koncerndirektøren i ’Løvens Hule’ nogensinde.
”Jeg ser et enormt potentiale i SalesStyling: Konceptet er stærkt, og det er skalerbart. De seneste måneder har vi i fællesskab arbejdet benhårdt på at optimere forretningen, og vi glæder os til at levere masser af salgstylinger, så flere danskere kan få deres huse solgt hurtigere,” siger Mia Wagner.
Ifølge grundlæggeren stopper ambitionerne ikke blot ved den danske grænse.
”Jeg drømmer om at gøre SalesStyling til det førende salgsstylingsbrand. Ikke bare i Danmark, men også i Europa. For jeg ved bare, hvor mange huse derude der står til salg, og som virkelig ville få gavn af at få os på besøg,” siger Louise Holm.
FAKTA:
- SalesStyling blev stiftet i 2016 af Louise Holm, der har base på Falster.
- Virksomheden tilbyder tre produkter:
- Salgsstylinger, hvor der styles og tages billeder til salgsopstillingen
- Komplette indretninger til projektejendomme og boliger, hvor møblerne udlejes til fremvisninger
- Indretning af private hjem og erhverv uden salg for øje
- I “Løvens Hule” præsenterede virksomheden en forventet omsætning i 2019 på 4,2 millioner kroner. Omsætningen endte på 4,6 millioner kroner.
- Virksomheden har mere end 20 stylister tilknyttet.